Decydując się na wesele musimy najlepiej na kilka lat przed uroczystością, zdecydować gdzie lepiej zaprosić naszych gości weselnych. Tutaj stajemy przed dylematem, czy ma to być dom weselny zajmujący się organizacją tego typu przyjęć profesjonalnie, czy też wynajmujemy salę weselną w domu kultury lub remizie strażackiej?

    Oczywiście to co w pierwszej kolejności bierzemy pod uwagę to koszt. O ile w domu przyjęć mamy wszystko przygotowane, o tyle w remizie musimy przygotować wszystko na własną rękę. Są osoby, które uważają, że mimo wszystko organizacja przyjęcia samemu jest lepsza i tańsza. Druga strona barykady twierdzi, że  podliczając wszelkie koszty i tak wychodzi na to samo, a w przypadku domu przyjęć odpada nam stres związany z przygotowaniem przyjęcia weselnego. A zatem przekalkulujmy! Przygotowując naszą imprezę weselną w domu kultury czy remizie musimy wziąć pod uwagę koszt wynajęcia samej sali weselnej – w tym celu wykonałem telefony do kilku podobnych instytucji w Gliwicach, Katowicach oraz Tarnowskich Górach. Braliśmy pod uwagę organizację przyjęcia dla około 80 osób, myślę, że to średnia ilość osób na tradycyjnym Śląskim weselu. Oczywiście zdarzają się dziś jeszcze imprezy weselne na 300 osób, ale bywają również takie na 30 osób. Średnia zatem to mniej więcej 80-100 osób. Wynajęcie sali weselnej w remizie lub wspomnianym wyżej domu kultury, kształtuje się na poziomie od 2 – 3,5 tysiąca złotych. W cenie jest już prąd, wyposażenie kuchni. Oczywiście wszystko zależało od tego jak wyposażona jest dana sala weselna i oczywiście w jakim jest stanie. Wszyscy zapewniali nas podczas rozmowy telefonicznej, że to właśnie ta sala jest najodpowiedniejsza. Trudno przecież żeby ktoś narzekał na własny „interes”. No dobrze, ale przecież wynajem sali to dopiero początek wydatków. Postanowiliśmy zatem poszukać jedzenia na nasze przyjęcie. Od razu wpadł nam do głowy pomysł wynajęcia Pań kucharek. Znaleźliśmy kilka firm z Orzesza, Żor oraz Pszczyny. Podliczyliśmy i wyciągnęliśmy średnią. Wyszło jednoznacznie że panie kucharki mogą zrobić nam jedzenie na jednodniowe wesele za 1500 złotych. Dodatkowo za 1000 złotych otrzymamy obsługę kelnerską. Zatem nasze koszty wzrosły z 2,5 tysiąca złotych do 5000 tysięcy złotych. Niestety brakuje nam jeszcze kosztu zakupu poszczególnych produktów. Tutaj niestety wszystko zależy od tego co ustalimy z paniami kucharkami w sprawie menu. Jak jednak panie zauważyły średnio to około 2- 3 tysięcy złotych. Razem mamy już około 8 tysięcy złotych. Alkoholu oraz kosztu wynajmu zespołu weselnego nie liczymy, gdyż bardzo rzadko jest on w stałej cenie Sali weselnej. Niestety do wynajmu naszej sali weselnej musimy jeszcze doliczyć kosz wynajmu obrusów, pokrowców na krzesła i dekoracji ślubnej. Po podsumowaniu i wykonaniu kilku telefonów okazało się, że to koszt około 2-3 tysięcy złotych – w najlepszym przypadku. Jedna z firm z Raciborza wyceniła łączny koszt na 6 tysięcy!!! Nie da się ukryć, że nasza suma urosła z 8 tyś. Do 11-12 tyś złotych.

    To teraz porównajmy. Średnio koszt jednego naszego gościa na Sali weselnej w domu przyjęć z prawdziwego zdarzenia to około 180 złotych. Wynajem sali weselnej w remizie strażackiej czy domu kultury na osobę w konsekwencji wyniósł nam 150 złotych. Zatem zaoszczędzamy 30 złotych na jednej osobie. Mnożąc to razy 80 osób wychodzi suma 2400 złotych.

    Reasumując, koszt wynajmu sali weselnej w domu kultury czy remizie jest co prawda niższy, ale za to mamy więcej stresu związanego z przygotowaniem przyjęcia. Oszczędzamy co prawda około 2,5 tysiąca złotych ale z drugiej strony w profesjonalnym domu przyjęć mamy wszystko dopięte na ostatni guzik. Co wybrać? Każdy z nas musi sam znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Share →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Fryzura ślubna

Fryzura ślubna

Wyboru fryzury nie powinniśmy odkładać na ostatnia chwile, pamiętajmy że musi ona współgrać z makijażem jak i suknią ślubną. Fryzura ślubna oprócz tego, ze powinna być ładna i zwracająca uwagę musi także podkreślać urodę panny młodej.

Zespół weselny - Cieszyn

DJ, zespół weselny, orkiestra, wodzirej - poszukujesz muzyków na swoje wesele? W Śląskim Poradniku Ślubnym znajdziesz oferty najlepszych, dodatkowo ogłoszenia, opinie, komentarze i wiele więcej. Zapraszamy!

Sala weselna - Bielsko-Biała

Prezentujemy Państwu najlepsze lokale, w których z powodzeniem można zorganizować przyjęcie weselne. Ilość gości, lokalizacja oraz cena - to wszystko ma znaczenie. Zobacz sale weselne na terenie Bielska - Białej.