Decydując się na wesele w danym lokalu weselnym na Śląsku, bez względu na to czy będzie to dom weselny z prawdziwego zdarzenia, czy mniejsza sala weselna, trzeba pamiętać o pewnych sprawach. Są szczegóły, które mogą pozostawić pewien niesmak po weselu. Oczywiście złota zasada to przed podpisaniem umowy – pytać, pytać i jeszcze raz pytać. Trzeba również pamiętać o tym, że wesele i ślub to kumulacja nie tylko wydatków ale także emocji, aby nie były negatywne trzeba wziąć pod uwagę kilka faktów.     

Sala wesaelna w Rybniku

Podczas rozmowy z przedstawicielem danego lokalu weselnego powinniśmy zadawać mnóstwo pytań. Warto wcześniej się do rozmowy przygotować. Sale weselne w Gliwicach – zobacz najlepsze oferty.

           Każdy nawet najmniejszy wydatek w dniu wesela urasta do monstrualnych rozmiarów, bo przecież nasz portfel nie jest z gumy i nie można go na wszelkie sposoby naciągać. Dlatego też już na etapie rozmowy z właścicielem sali weselnej weźmy ze sobą zestaw niezbędnych pytań, warto tutaj skorzystać ze znanego sposobu – wszystkie pytania zapiszmy sobie na kartce i zadajmy je podczas rozmowy wstępnej. Warto na tym etapie zapytać o kilka podstawowych spraw:

– Jaki jest koszt całkowity za osobę ( Tutaj ceny wahają się najczęściej od 150 do nawet 30-350 złotych za osobę)

– Co otrzymujemy gratis, najczęściej jest to apartament dla nowożeńców, szampan na powitanie gości, lub na przykład zniżka dla gości weselnych, którzy zamierzają nocować w hotelu.

– Co zapewnia sala weselna, a co musimy przygotować na własną rękę – W tym dniu najlepiej gdy niespodziewanych „atrakcji” jest niewiele, ale gdy się takowe zdażą, warto mieć je na uwadze. Co jeśli na przykład podczas wesela dojdzie do awarii prądu? Kto odpowiada za dostarczenie prądu dla zespołu weselnego? Taką sytuację można znaleźć w artykule: Podczas wesela zabrakło prądu – przypadek z Gliwic – zapraszamy do lektury.  

O czym jeszcze powinniśmy pamiętać i co wziąć koniecznie pod uwagę? O to zapytaliśmy Panią Monikę Słomian z Domu Przyjec ARTOR z Rydułtów:  

Wypowiedz: Trzeba zwrócić uwagę na to czy dodatkowe koszta jakieś są. Nakrycia na krzesła czy dodatkowo się za nie płaci, ponieważ są lokale gdzie nawet od 3 do 7 złotych za jeden pokrowiec trzeba dopłacić. U nas to wszystko jest w cenie. To jest takie bardzo ważne dla gości, bo jeśli ktoś ma na przykład 100 osób na przyjęciu, to musi łącznie dopłacić nawet 700 złotych. Czy na przykład apartament dla nowożeńców jest w cenie a tymczasem okazuje się, że na przykład szampan i śniadanie dla nowożeńców są dodatkowo płatne. Kolejny przykłąd to napoje, które są w pewnych lokalach są serwowane w dużych butelkach, a tymczasem dużo estetyczniej prezentują się malutkie szklane buteleczki. To są wszystko drobne szczegóły, które wpływają pozytywnie na obraz całego przyjęcia.

Jak widać, potwierdza się raz jeszcze zasada – przed podpisaniem umowy, nie tylko zresztą z domem przyjęć, należy pytać, pytać i jeszcze raz pytać.  

Jeśli macie jakieś doświadczenia związane z lokalami weselnymi, zapraszamy do dodawania komentarzy, każda podpowiedź jest na wagę złota.    

————————————————————————————————————————-

W artykule wykorzystaliśmy fragment rozmowy z przedstawicielem Domu Przyjęć Artor – Rybnik, Racibórz, Żory.

Share →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Dywan ślubny

Podczas przygotowań ceremonii zaślubin w kościele pojawia się mnóstwo przeróżnych pytań dotyczących dekorowania samego kościoła na ślub. Jedno z nurtujących nas pytań brzmi - kupić czy może wynająć dywan ślubny?

Ślubna strona www

Sprawdzamy jakie są zalety własnej ślubnej strony internetowej. Lista prezentów, publikacja zdjęć ślubnych, adresy - kościół, sala weselna i wiele innych. Zobacz dlaczego warto założyć przed ślubem własną internetową stronę ślubną.

Sala weselna

Czy to w Katowicach, Rybniku czy też na przykład w Raciborzu i innych miastach Ślaska - wszędzie znajdziemy lepsze i gorsze lokale zajmujące się organizacją przyjęcia weselnego. O czym warto pamiętać przy wyborze lokalu weselnego. 

Ślub w kościele

Kilkanaście miesięcy przed dniem ślubu zadajemy sobie wiele pytań. Jednym z nich jest - organizacja ceremonii zaślubin w kościele. Tu pojawia się pytanie - czy zorganizować ślub w naszej parafii, czy może wybrać malutki kościółek w górach?